jareck | Utworzono: 28 XII 2010, 22:32:40 (ponad 13 lat temu) | |
W styczniowym numerze Nowej Fantastyki przedstawiono podsumowanie dziesięciolecia, czyli ranking najważniejszych pozycji z lat 2001–2010 w czterech kategoriach: film, literatura polska, literatura zagraniczna i wydarzenia. Ta ostatnia stanowi miszmasz z serialami, grami, zjawiskami i wydarzeniami. Głosowało ponad dwadzieścia osób związanych z miesięcznikiem. Warto go przeczytać, przeanalizować i porównać ze swoim gustem. Z całą pewnością jest co komentować, jest o czym podyskutować Więcej na: http://jareckr.blox.pl/html |
aserafin84 | 08 V 2011, 17:08:27 (ponad 13 lat temu) | +1 -0 | 1# | |
A jest możliwość aby to podsumowanie przeczytać gdzieś w necie? Bo do archiwalnych numerów fantastyki dostępu nie mam. | ||
jareck | 12 V 2011, 17:52:59 (ponad 13 lat temu) | +0 -0 | 2# | |
Nie mam pewności, ale chyba nie. | ||
aleandra | 12 V 2011, 20:16:31 (ponad 13 lat temu) | +0 -0 | 3# | |
To może po prostu przepisz najważniejsze pozycje? Też jestem ciekawa | ||
jareck | 12 V 2011, 21:09:10 (ponad 13 lat temu) | +1 -0 | 4# | |
Ok. FILM: 1. Władca pierścieni, 2. Avatar, 3. Incepcja, 4. Dystrykt 9, 5. Mroczny rycerz, 6. Labirynt Fauna, 7. Gwiezdne wojny ep. 1-3, 8. Sin city, 9. Strażnicy, 10. Donnie Darko LITERATURA POLSKA: 1. Lód Dukaja, 2. Trylogia husycka ASa, 3. Cykl anielski Kossakowskiej, 4. Wody głębokie jak niebo Brzezińska, 5. Wichry Smoczogór, Oberki do końca świata Szostaka, 6. Felix, Net i Nika Kosika, 7. Księga jesiennych demonów Grzędowicza, 8. Miasto pod skałą Huberatha 9.Opowieści z meekhańskiego pogranicza Wegnera, 10. Wieczny Grunwald Twardocha LIT. ZAGRANICZNA: 1.Droga, 2. Harry Potter, 3. Amerykańscy bogowie 4. Ślepowidzenie, 5. Cykl Bas-Lag, 6. saga Zmierzch :glupek: , 7. Peanatema, 8. Opowieści sieroty, 9. Związek żydowskich policjantów, 10. Accelerando |
||
FantasyRocks | 13 V 2011, 15:12:20 (ponad 13 lat temu) | +0 -0 | 5# | |
Wypowiem się bardzo subiektywnie co do filmów z Władcą się zgodzę choć osobiście może nie 1 miejsce (o zgrozo nie przepadam za Tolkienem); Avatar, fajna bajeczka ale mam wrażenie ze gdyby nie to wielkie wow z 3D to by sie tym tak nikt nie podniecał Incepcja mi sie podobała, w końcu coś innego choć teraz te filmy "Jestem bogiem" "kod nieśmiertelności" to dla mnie wszystko z jednego worka; Mroczny rycerz - i tak jestem fanką starych batmanów to że jest wiecej efektów i wszystko lata nie znaczy ze film bedzie dobry Labiryntu nie widziałam, ale ponoć pokręcony mocno film; Gwiezdne wojny podpisuję się rękoma, nogami i całą sobą choć 1 cześć z mądrym dzieckiem Anakinem to żal Sin city - obejrzałam tylko dla Bruca Willisa, średnie choć fani komiksu pewnie się cieszyli, Strażnicy i Donnie Darko to dla mnie nic specjalnego a no i lit zagraniczna... Zmierzch? BUHAHAHAHAHA |
||
jareck | 14 V 2011, 16:27:54 (ponad 13 lat temu) | +0 -0 | 6# | |
Ja wyrzuciłbym z pierwszej kategorii Gwiezdne wojny, bo Lucas zrobił filmy dla młodszych nastolatków, czyli tylko dla kasy, kpiąc tym samym ze starszych fanów. Tylko kilka scen w ostatniej części było naprawdę niezłych, tylko jedna byla genialna - ogłos oddechu Vadera. Wszystkie filmy widziałęm, po wyrzuceniu GW zminiłbym jedynie kolejność. Sin City i Strażnicy - bardzo udane adaptacje komiksowych pierwowzorów. Ten drugi film oczywiście nie dla wszystkich. Donnie Darko - kapitalny, nie da sie go łatwo zaszufladkować, oby więcej takich dziełek, któe wyłąmują się ze schematów kina fantastycznego. No, Dystrykt 9 to film co najmniej bardzo dobry, dosonale łączy cechy obrazu widowiskowego z mądrym przekazem, czyli to, co najlepsze w sf. Zastanawiam się tylko czy zasługuje "tylko" na piątkę czy to już rewelacja. | ||